KYSYMYKSIÄ HENKIMAAILMAN MESTAREILLE
Henkimaailman mestareita kanavoinut Toni Ann Winninger (
www.mastersofthespiritworld.com)
19.8. - 26.8.2014
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine
Kysymys:
Mestarit, psyykkinen tyttäremme jolla on autismi, on kirjoittanut, että lapsenlapsemme (poika) on edesmenneen sisareni reinkarnaatio. Olen aina ajatellut, että näkisin sisareni taas kuoleman jälkeen, mutta jos hän on inkarnoituneena nyt, miten voisin mitenkään tavata hänet taas silloin? Jättävätkö henget, jotka ovat siirtyneet eteenpäin, henkilökohtaisen viestintuojatyyppisen hologrammin taakseen? Vai tulevatko ne vanhana itsenään jotenkin tapaamaan meitä? Hämmennyn kaikesta tästä, koska haluan kovasti nähdä taas lähteneet perheenjäseneni ... sellaisina kuin he olivat tuntiessani heidät. Miten tämä toimii? -Carolyn, USAVastaus:
Sielut eivät koskaan kuole, ne vain menevät elämästä toiseen. Joskus ne päättävät tulla samaan ihmissukuun, missä ne ennen elivät, ja toisilla kerroille ne menevät johonkin uuteen, saadakseen täysin erilaisen kokemuksen.
Muistat tietyn sielun kontaktistanne kasvotusten. Keho ei ole muuta kuin peite, minkä sielu on valinnut tiettyyn elämään. Kun sielu siirtyy takaisin Kotiin, fyysinen kuori jää planeetalle. Sielun ydinolemus on ehdottomasti rakastavaa energiaa, mikä tarvitsee "ulkokuoren". Se on muodoton ja voi olla monissa paikoissa kerralla, mistä syystä se ottaa harvoin ihmismuodon Kotona, koska se vaatii paljon energiaa ja rajoittaa liikkumista.
Olet oikeassa siinä, että jos sisaresi päätti tulla takaisin, hän ei ole energiamuodossa, kun palaat alkuperäiseen muotoosi (energia), ellei hän suunnitellut hyvin lyhyttä elämää ja kuole ennen sinua. Saatat myös olla pettynyt näkemääsi henkilöön, koska lähdettyään maan päällä käyttämästään kehosta sielulla ei ole fyysistä ulkomuotoa, ellei se päätä rakentaa uudestaan sellaista. Valittu muoto voi vaikuttaa minkä tahansa ikäiseltä, mitä se oli tuossa kehossa. Se saattaa myös tehdä kosmeettisia muutoksia, jos kehossa oli jotain, mistä se ei välittänyt.
Sielut eivät jätä sinänsä taakseen hologrammeja, mutta täällä olevien muistot riittävät joskus antamaan tuontapaisen määritelmän. Tunnet sisaresi hänen energiastaan, jos vain avaudut hänen sielustaan tulevalle energialle.
Kysymys:
Ollessani 8-vuotias kumpikin vanhempani murhattiin eri tilanteissa. Vuotta myöhemmin tätini hakattiin myös kuoliaaksi. Kun tulin vanhemmaksi, traagiset menetykset jatkuivat, kunnes minulla ei ollut enää sukua jäljellä. Menetin 10 sukulaista 8-16-vuotiaana eikä elämäni ole ollut sen jälkeen koskaan enää samanlaista. Minusta tuntuu, että kannan tätä valtavaa taakkaa harteillani ja sydämeni on särkynyt korjauskelvottomaksi. Olen nyt 27-vuotias ja mietin vain, onko sukuni kirottu vai onko tämä jonkinlainen karmatilanne. Koko sukuni on kuollut ja minun täytyy tietää miksi. -Danielle, KanadaVastaus:
Olet sielu, jolla on ollut monta elämää, ja halusit äärimmäisiä kokemuksia tällä kertaa. Halusit löytää sisäisen vahvuuden, itseluottamusta sekä yksinäisyyden ja hylkäämisen rajat. Valitsit perheesi, koska tiesit heidän suunnitelmistaan lähteä lyhyen maa-ajan sisällä.
Joka kerta perheenjäsenen lähdettyä sinun täytyi arvioida uudestaan elämäsi ja prioriteettisi. Joka kerta otit enemmän ja enemmän vastuuta omasta kasvatuksestasi. Sinusta tuli tietoinen vahvuuksista, joita ei olisi voinut tuoda esiin millään muulla tavalla.
Yksi asia mikä painaa raskaana harteillasi, on tunne, että olet selviytyjä. Tämä tunnetaan "selviytyjän syyllisyytenä" - miksi en myös minä? Sinun on ymmärrettävä, ettet olisi voinut tehdä ehdottomasti näiden tapahtumien estämiseksi. Ne oli kaikki suunniteltu etukäteen. Suunnitelmasi oli käsitellä kaikkien muiden lähtemisen seuraukset, kun itse vielä jäit.
Ei ole mitään kirousta, vain elämänoppitunteja. Karmaa mikä on negatiivinen tulos negatiivisesta teosta, on vain maapallon kaksinaisuudessa eikä sillä ollut mitään vaikutusta sinuun tai perheeseesi. Perheenjäsentesi kuolemat olivat heidän ennalta suunnittelemiaan.
Nyt kun olet tässä vaiheessa elämääsi, ala katsoa vain nykyhetkeä ja sitä, mitä tarvitaan elämäsi jatkamiseen. Et tarvitse ketään kannattelemaan itseäsi, olet riittävän vahva vetämään itsesi haluttuun määränpäähän. Päätä, haluatko tai tarvitsetko perhettä elämääsi. Jos kutsut luoksesi perheen, heillä ei tarvitse välttämättä olla biologista yhteyttä. Jos et, näe, mikä tulevaisuuden seikkailusi voisi olla - siis menneisyyden energiasta irtipäästämisen jälkeen.
Kysymys:
Mestarit, tunnen ikään kuin eläväni kaksoiselämää. Joku kerran sanoi minulle, että minulla on "auvoinen elämä", ja niin onkin. Elän upean aviomieheni kanssa, minulla on mahtava koti, työpaikka, ystäviä ja tunnen suurta kiitollisuutta näistä siunauksista. Kuitenkin monet perheenjäseneni kärsivät huonosta terveydestä ja vammaisuudesta ja etsivät minulta sekä fyysistä että henkistä tukea. Huolehdin nyt seitsemästä ihmisestä. Useimpina päivinä puren hammasta ja kestän sen, mutta se on todella vaikeaa. Älkää sanoko: "Se ei ole sinun taakkasi, anna jonkun muun ottaa se." Olen kuullut kaiken tämän miljoona kertaa ja todellisuudessa se ei toimi. Haluan vain tietää, mitä tarkoitusta tämä kaikki palvelee. Joinain päivinä haluan vain kuolla. -Christine, EnglantiVastaus:
Tiedät suurimman osan siitä, mitä aiomme sanoa - sinulla ei ole velvollisuutta niitä kohtaan, joista olet ottanut vastuun. Tämä on valitsemasi asema, mutta se ei merkitse, ettet voi löytää muita tapoja huolehtia heistä. Oletat, että olet ainoa, joka tietää oikean etenemistavan ja joka välittää. Useimmat muut ovat menneet taustalle, kun heidän ei tarvitse tehdä mitään, koska sinä huolehdit kaikesta.
Olet antanut ympärillä oleville vallan omassa päätöksenteossasi ja jokapäiväisessä elämässäsi. Voit jäädä tähän tilanteeseen tai voit vähitellen alkaa siirtyä paikkaan, missä kunnioitat itseäsi ja otat takaisin voimasi tai osan siitä. Tämä on sinulle elämänoppitunti, mikä määrittelee, kunnioitatko omia tarpeitasi vai oletko vain antaja.
Monet perheestäsi ovat uhrimoodissa ja he haluavat jonkun muun huolehtivan itsestään, jottei heidän tarvitse ottaa itse vastuuta. Jossain määrin edesautat heidän tarvitsevuuttaan olemalla aina paikalla ja kannattelemalla heitä. He kutsuvat sinua yrittämättä ratkaista asioita itse. Mitä kauemmin he pysyvät näissä puitteissa, sitä heikommaksi ja riippuvaisemmaksi he tulevat.
Tämä on sinun elämäsi ja sinä teet kaikki päätökset. Sinun on päätettävä, milloin sinua käytetään hyväksi ja mitä haluat tehdä asialle. Olet kuvannut itsesi aasiksi, joka kantaa kuormaa, ja sinun on muutettava tuota kuvaa mielessäsi, ennen kuin mikään muuttuu. Alat uupua kuorman alla. Päätökset tästä eteenpäin riippuvat sinusta. Tässä elämässä mikään ei ole oikein tai väärin - kyse on pelkästään oppitunnistasi ja siitä, miten tuo oppiminen tapahtuu.
Kysymys:
Mestarit, olen hämmentynyt siitä, kuka tekee syntymää edeltävän suunnittelun. Jotkut sanovat sen olevan "me", joka on tietoinen itsestään Lähteenä, kun taas toiset sanovat sen olevan "me", joka on ei-fyysinen, muttei tietoinen meistä Lähteenä. Äskettäin luin Seth-materiaalia, missä Seth kuvasi olentoa, joka ylikompensoi syntymää edeltävässä suunnittelussaan, mikä johti vaikeisiin oppitunteihin inkarnoituneella persoonalla, eikä "niitä olisi tarvinnut olla". (Ymmärtääkseni se merkitsee "tarpeetonta".) Toisessa kirjassa Jeshua, kanavoitu olento, kuvaa syntymää edeltävän suunnittelun tekevää sielua rakkauden ja rakkaudettomuuden sekoitukseksi ja suunnitelmassa luodaan elämä "kuuraamaan" rakkaudettomuutta pois sielusta. Tämä näyttää ristiriitaiselta sen ajatuksen kanssa, että meidän täydelliset Lähdeversiomme tekevät syntymää edeltävän suunnittelun. Kuka suunnittelun tekee ja miten nämä suunnittelijat voivat olla vajavaisia, mikä johtaa ylikompensointiin? -B., SingaporeVastaus:
Hämmennys lukemistasi eri materiaaleista syntyy, koska ei ole mitään yleistä kuvausta tai ymmärrystä siitä, mitä eri sanat yleismaailmallisesti merkitsevät. Kun ihmiset puhuvat sielusta, tarkoittavatko he henkeä, osaa mikä tuli Lähteestä vai ihmisolennon tiedostamatonta puolta? Vai tarkoittavatko he kaikkea yllämainittua? Kanavat voivat puhua vain oman sanastonsa sanoja, he eivät voi käyttää toisen kielen termejä, ellei toinen sielu valtaa heidän kehoaan.
Siteeraamasi lähteet tulevat myös eri jaksoilta ja paikoista, missä terminologia vaihtelee vähän. Vastaamme kysymykseesi määritellen omat sanamme, kun etenemme. Viittaamme sieluna Lähteestä "murrettuun" osaan. Silloin kun se on ei-fyysinen, sitä voidaan kutsua hengeksi tai sieluheijastumaksi, mistä asutetaan keho. Kun sielu on ei-fyysinen ja Kotona ehdottomassa rakkaudessa, sillä ei ole negatiivisia tai rakkaudettomia osia. Sitten kun sielu palaa taas ehdottomaan rakkauteen, se on täysin tietoinen Lähde-energiaolemuksestaan.
Kuka tekee suunnitelmat? Lähteen tiedostava sielu mikä ymmärtää täysin elämänoppitunnit ja valinnanvapauden, hahmottelee haluamansa elämän. Vaikka jokaista sielua opastaa sen oma neuvosto, se ei tee mitään päätöksiä sielun puolesta. Aivan kuten te ihmiset syötte joskus enemmän, kuin kehonne tarvitsee tai sietää, koska silmät syövät enemmän kuin vatsa, sielut voivat yliarvioida niiden oppituntien lukumäärän, joihin ne pystyvät yhdessä elämässä.
Suunnittelun koko tarkoitus on kokea tilanteita, joita sielu ei ole koskaan ennen kohdannut. Koska sielu ei ole tietoinen kohtaamiensa vaikeuksien laajuudesta, on mahdollista ahmia liikaa. Tämä on yksi syy, miksi ihmiset tekevät itsemurhan - heidän suunnitelmansa ovat ylivoimaisia. Se ei ole väärin, se on vain yksi oppitunti.
Kysymys:
Mestarit, olen eronnut melkein 14 vuotta sitten toisesta avioliitosta, 7 yhteisasumis- ja 16 avoliittovuoden jälkeen, meillä on yksi tytär ja autoin miestä kardiologikoulutuksen ja -tutkijakauden aikana (erikoisalana "ajatusleikit"). Tämä on kuudes kerta "oikeuden halventamista elatusvelvollisuuden maksamattomuudesta" ja on ollut lukemattomia muita kertoja vastaavia ongelmia. Olen jo lähempänä 70 vuotta ja taloudellisesti riippuvainen siitä. Meillä on ollut monta yhteiselämää, hän on kateellinen, mustasukkainen ja katkera tyttärelleni ja minulle. Otimme tässä elämässä tehtäväksi hänen auttamisensa henkisessä kehityksessä. Olen uupunut käymään oikeudessa. Onko tämä viimeinen kerta? Onko tämä käännekohta vai olemmeko tuomittuja koko elämän ajaksi tähän kärsimykseen? -Jane, USAVastaus:
Sinulla on antajahistoria ja olet antanut toisten tehdä kaikki päätökset puolestasi. Ex-miehesi näkee sinut helppona manipuloida eikä odota sinun puolustavan itseäsi. Hän on myös tietoinen ahdistuksesta, mitä hän saa aikaan toimillaan, ja se on hänestä hauskaa.
Vaikka hän on arvostettu ammatissaan, hän on naiivi ja hemmoteltu pikkupoika, kun kyse on sinusta ja hänen tyttärestään. Olet oikeassa, että tämä on inkarnaatiosarjaa, mikä on kestänyt monta elämää. Hän taistelee edelleen voittaakseen sinut ja ne velvollisuudet, jotka hänelle on määrätty. Hän on täysin kykenevä suorittamaan oikeuden määräykset, mutta hän aiheuttaa mieluummin sinulle ahdistusta. Oikeus on saanut tarpeekseen hänen tempuistaan ja kurittaa häntä uhaten vankilalla, ellei hän lopeta pelleilyään.
Mikään ei saa häntä näkemään henkistä kasvua tämän taistelun takaa. Hän näkee kaiken egonsa kautta. Hänellä on mahdollisuus nähdä se elämänoppituntina, mutta se veisi häneltä manipuloinnin. Hän näkee sinut edelleen sellaisena, joka saa asioita ilman mitään, ja on kateellinen siitä helppoudesta, millä hän tuntee, että pystyt tekemään asioita. Hän käsittää, ettei hän olisi selvinnyt koulusta ja virka-asunnoista ilman apuasi, ja tämä tekee hänet katkeraksi siitä, ettei hän pystynyt tekemään kaikkea yksin.
Jatka vain hänen palauttamistaan vastuuseen ja jonain päivänä hän perääntyy ja näkee, mikä törppö hän on ollut - mutta älä jää pidättämään hengitystäsi.
Kysymys:
Mestarit, jätin 15 vuotta sitten aviomieheni ja lasteni isän, koska hän on erittäin manipuloiva ihminen. Hän luuli tietävänsä, mikä oli parasta minulle, ja tiedostamatta sidoin itseni. Kärsin vakavasta psoriasiksesta ja olin lopulta myös vakavasti sairas. Sairaalassa sain henkisen kokemuksen: olin täynnä rakkautta ja valoa ja ääni kehotti minua eroamaan miehestäni. Tämä valo rakasti minua riippumatta siitä, mitä tein. Samaan aikaan rakastuin syvästi toiseen mieheen, joka auttoi minua erossani. Asuimme yhdessä 12 vuotta. Rakastin häntä ehdottomasti, vaikka hän pettikin minua. Neljä vuotta sitten hän jätti minut ja meni naimisiin toisen naisen kanssa. Suren edelleen ja tunnen henkistä yhteyttä häneen. Miksi näin on ja miksi en pysty siirtymään eteenpäin ja olemaan onnellinen? -IA, NorjaVastaus:
Tärkeä elämänoppituntisi on ollut analysoida, mistä rakkaudessa on kyse, miten eri ihmiset kokevat sen ja minkä he näkevät rakkautena. Aviomiehellesi rakkaus merkitsi, että tekisit juuri sen, mitä hän halusi - ei mitään muuta. Ensin hyväksyit hänen määritelmänsä ja olit suhteessa orjana. Tämä vei kaiken voimaksi ja energiasi, mikä teki sinusta sairaan.
Kun oivalsit, ettei rakkaudella ole näitä ominaisuuksia, erosit hänestä ja siirryit eteenpäin. Sinulla ei ollut vieläkään mitään aavistusta, mitä rakkaus oli, joten tulkitsit rakastajasi myötätunnon rakkaudeksi. Hyväksyit, ettei hän antanut ehdotonta rakkautta, koska hän levitti itseään toisille, mutta se oli ehdottomasti parempaa, mitä koit aviomiehesi kanssa. Kun hän jätti sinut, se tapahtui henkilökohtaisesta taloudellisesta syystä - miten hän voisi hyötyä avioliitosta tämän toisen naisen kanssa.
Kokemus minkä sait sairaalassa - valo, ääni ja rakkauden tunne - oli yhteys sieluusi, korkeampaan itseesi, ei-fyysiseen tiedostamattomaan osaasi. Se on aina kanssasi - sinun täytyy vain mennä takaisin sisääsi ja tuoda se esiin.
Et voi päästää irti henkisestä yhteydestä, mitä tunnet lähteneeseen mieheen, koska se tuntui niin hyvältä. Mutta se ei ollut hän - se olit sinä! Uskoit vain sen olleen hän, koska hän sattui olemaan paikalla, kun yhdistyit siihen. Luo elämä, missä olet oman universumisi keskipiste ja missä tuot esiin rakkautesi. Sitten voit tehdä, mitä haluat, ja voit saada etsimäsi rakkauden.
-----------
Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.
Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
* * * Avaimet ovat sisällä - pyritään löytämään kultainen ovi ja avataan se * * *