KYSYMYKSIÄ HENKIMAAILMAN MESTAREILLE
Henkimaailman mestareita kanavoinut Toni Ann Winninger (
www.mastersofthespiritworld.com)
2.9. – 9.9.2014
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine
Kysymys:
Mestarit, ihmissieluja kierrätetään eri elämien fyysisissä kehoissa, mutta henget ovat metafyysisiä ja elävät melkein ikuisesti. Onko mahdollista muuttaa ihmissielu hengeksi tai henki ihmissieluksi? Mitä tarvitsee tehdä ja keneltä pitäisi kysyä tehdäkseen mahdollisen tästä muutoksesta? –Hannah, USA Vastaus:
Tämä on yksi tapaus, missä käytettäviä sanoja ei ole standardoitu ja ristikkäismerkitys mutkistaa ymmärrystä. Lähde "mursi" osia itsestään saadakseen kokemuksia fyysisessä ulottuvuudessa. Näitä osia kutsutaan sieluiksi ja Lähteen tapaan ne koostuvat energiasta ja ovat ikuisia.
Ne ovat sieluja riippumatta siitä, asuvatko ne tällä hetkellä ihmiskehossa vai ehdottomasti rakastavan Lähteen ei-fyysisessä ulottuvuudessa. Jotkut ihmiset viittaavat niihin sieluihin henkinä, jotka eivät ole fyysisessä muodossa. Ei ole mitään ihmissielua, pelkästään ihminen jonka sielu elävöittää. Jotkut sanovat, että energia ihmisten sisällä on heidän henkensä.
Sielut eivät ole koskaan täysin jossain paikassa, koska ne ovat energiaa ja voivat olla useammassa paikassa kerralla. Inkarnoituessaan maan päälle ne asuvat pääasiassa ihmiskehossa, mutta osa niiden ydinolemuksesta pysyy Kotona Lähteen kanssa.
Sieluilla on muodosta riippumatta valinnanvapaus kaikissa olemassaoloaan koskevissa valinnoissa. Valinta elämästä maan päällä tai muualla riippuu täysin yksittäisestä sielusta. Ne menevät fyysiseen muotoon saadakseen kokemuksia, jotka eivät ole mahdollisia, kun ollaan pelkkää energiaa. Valinta ihmiskokemuksista tai fyysisyyteen menemisestä tai ei-fyysisyyteen jäämisestä riippuu täysin kustakin sielusta. Mitään lupaa ei tarvita keneltäkään.
Kysymys:
Mestarit, suurimman osan elämästäni olen tuntenut olevani ylistimuloitunut, kuitenkin väsynyt ja uupunut. Korvissani soi jatkuvasti ja intensiivisiä ajatuksia kulkee päässäni. Olen yliherkkä melulle. En tunne olevani harmoniassa tai läsnä kehossani. Äskettäin hypnoterapeutti – Newtonin koulukunta – teki minulle kolmen tunnin entisten elämien regression. Sessiopäivänä heräsin väsyneenä ja soiminen ja ajatukset olivat tavallista voimakkaampia. En pysynyt menemään transsiin. Autojen äänet häiritsivät minua jatkuvasti. Terapeutti sanoi, että minulla on "vahva tajunta", mikä estää minua yhdistymästä. Mitä voin tehdä yhdistyäkseni ja tullakseni alas? Jatkanko hypnoterapian kokeilemista? En pysty myöskään meditoimaan ajatusten kiitäessä. –Dobri, Puola Vastaus:
Et pysty menemään hypnoottiseen transsiin tai meditoimaan, ennen kuin luovut kontrollista. Kertomasi oireet osoittavat, että sinulla on voimakas halu tietää kaikki, mitä tapahtuu, ja kyetä kontrollimaan lopputulosta. "Hivuttaudut" kaikkeen ympärilläsi. Luulet olevasi yliherkkä, mutta olet oikeasti yliutelias, ja sinun täytyy tietää, mitä tapahtuu, vaikka se olisi vain katua pitkin ajava auto.
Suurin osa vaikeudestasi nukkua silloin kun jotain suurta on tapahtumassa, johtuu odotuksistasi. Pelkäät äärimmäisesti asioita, joista et tiedä, miten ne päättyvät. Pyörität kaikkia mahdollisia skenaarioita ja sitten kyseenalaistat ajatustesi uskottavuuden. Et pysty rentoutumaan ja päästämään irti, koska pelkäät, että sinulta menee jotain ohi.
Voidaksesi saada meditointikyvyn, sinun täytyy pystyä sulkemaan mielesi. Sinulle mielen ajatukset ovat elämäsi tärkein asia. Ylimpänä on egosi, joka perustuu siihen, miten tuomitset asioita. Mennäksesi virran mukana, jäämättä roikkumaan pään ajatusten pyöröoviin, sinun täytyy lakata katsomasta kaikkea tuomiten, miten se pätee sinuun. Anna maailman pyöriä ja mene pelkkään tarkkailijamoodiin.
Olet hyvin huolissasi siitä, miten pärjäät verrattuna kaikkiin muihin. Miksi? Se ei auta sinua ymmärtämän elämääsi tai rentoutumaan ja selvittämään päätäsi.
Aloita meditoinnista. Kun asetut hiljaiseen paikkaan, mihin ulkopuoliset äänet eivät tunkeudu, keskity kehosi tuntemuksiin. Voitko tuntea ilman menevän keuhkoihin ja niistä ulos? Tee tätä jonkin aikaa ja jos muita ajatuksia ponnahtaa esiin, tuo itsesi takaisin hengitykseen. Kuuntele seuraavaksi veren kulkemista kehon läpi. Esitä seuraavaksi jokin kysymys ja kuuntele vastausta.
Ole kärsivällinen ja jatka yrittämistä, kunnes pystyt sulkemaan pois ulkopuolisen melun. Jos sinulla on vaikeuksia, ala tehdä kävelymeditointia. Kävelet ja kun pysyt valppaana mahdollisille esteille jalkojesi alla, huomaat sisäisen melun vähenevän ja sitten häviävän.
Kysymys:
Mestarit, minulla on mutkikas suhde. Rakastamme toisiamme erittäin paljon, mutta meillä on hyvin erilainen perspektiivi elämään ja se on ollut aina ongelma, koska hän on erittäin lapsellinen ja joskus itsekäs. Olen nyt raskaana ja hän käy toisessa maassa töissä saadakseen enemmän rahaa, vaikka olen pyytänyt häntä jäämään kanssani. Päätän aina rakastaa ehdottomasti, mutta tällä kertaa tunnen tarvetta tehdä jotain itseni ja vauvani puolesta sen sijaan, että annan hänen päättää taas kerran ja roikun kiinni sellaisessa, joka ei näytä kykenevän vastuullisuuteen. Olenko itsekäs? Voisiko heittää onnellisuuteni pois? –Andreia, Portugali Vastaus:
On fakta, ettei ihmisiä voi saada tekemään asioita, joita he eivät halua tehdä. Puolisosi rakastaa sitä, että rakastat häntä ehdottomasti, ja käyttää tätä hyväkseen. Hän on itsekäs monin tavoin, koska oikeasti hän ajattelee vain itseään ja omia halujaan. Hän ei ole huolissaan sinusta tai vauvasta.
Tilaisuus lähteä luotasi kaukana olevan työpaikan vuoksi, antaa hänelle oikeutuksen siihen, ettei hän ole auttamassa sinua valmistautuessasi saamaan lapsen. Hän ei ole paikalla lapsenhoidon ja unettomien öiden vuoksi. Hän ei näe tätä sellaisena, mihin hänen pitäisi tai mihin hän haluaa osallistua. Hän osaa hädin tuskin huolehtia itsestään – miten hän pystyy koskaan pitämään huolta lapsesta?
Et ole itsekäs, olet vastuullinen. Näet, että sinun mielipiteidesi pitäisi vaikuttaa suhteessa, ja hän kieltäytyy hyväksymästä sitä. On aika päättää, haluatko alkaa tehdä omia päätöksiä sen sijaan, että mukaudut kaikkeen, mitä hän haluaa. On aika ottaa takaisin oma voimaksi ja puolustaa sitä.
Sinun täytyy määritellä, minkä näet onnellisuutena. Joillekin se on toisten sallimista tehdä kaikki päätökset, tarvitsematta ottaa mitään vastuuta. Toisille se on valinnanvapautensa käyttämistä, kontrolloiden omaa elämäänsä ja tehden kaikki sitä koskevat päätökset.
Mikään ei ole oikein tai väärin. On monia tapoja oppia oppitunteja tässä elämässä. On sinun valintasi, haluatko jäädä tähän tilanteeseen vai muuttaa sitä ja etsiä toisen. Onnellisuus voidaan yleensä löytää sieltä, missä tunnet hyväksi oman olosi ja elämäsi.
Kysymys:
Mestarit, olen suhteessa, missä pääni sanoo, ettei se ole oikea, emme sovi toisillemme enkä saa siitä, mitä tarvitsen. Mutta sydämeni tuntee toisin. Silloin kun olemme kahdestaan, se tuntuu upealta ja tunnen suurta rakkautta. Mutta kun olemme toisten ihmisten joukossa, pääni sekaantuu asiaan ja se tuntuu taas väärältä. Se on hyvin hämmentävää, mutta tiedän, että tässä on jokin voimallinen oppitunti. Voitteko auttaa minua ymmärtämään sen? –Suzanne, Englanti Vastaus:
Kuka on koskaan sanonut, että elämässä on vain yksi puoli? Kaksinaisuudessa kohtaat jatkuvasti positiivisia ja negatiivisia vaihtoehtoja. Ai niin, ja älä unohda egon ja korkeamman itsen vaikutusta. Olet täällä oppimassa oppitunteja käyttämällä valinnanvapauttasi. Nuo valintatilanteet tulevat uskomusjärjestelmistäsi, tunteistasi, fyysisistä reaktioistasi tapahtumiin ja sisäisestä dialogistasi.
Oletko koskaan kuullut vastakohtien vetävän puoleen toisiaan? Tilanteessasi on joitain piirteitä fyysisen kehosi reagoinnista teidän kahden väliseen yhteyteen. Kuin kaksi marjaa jotka kuhertelevat mukavasti ja kotoisasti. Tämä on oppitunti niistä toiminnoista nauttimisesta, jotka sielu voi tuntea vain fyysisessä kehossa. Onko se väärin? Ei ihmisen eikä hengen näkökulmasta.
Katsotaanpa nyt tosiasioita. "Pää sanoo, ettei se ole oikein." Tämä merkitsee, että ego-osasi sen uskomuspanoksen kera, mikä tulee oppimisesta ja yhteiskunnasta, ei ajattele, että sinun pitäisi olla siinä, missä olet. "En saa siitä, mitä tarvitsen." Taaskin uskomusten ja yhteiskunnan tuomitsemista, missä on vain vähän panosta korkeammalta itseltäsi, koska sinulla on tunne siitä, mitä olet oikeutettu saamaan toisilta. Tämä ohjaa sinua tuntemaan ja hyväksymään oman voimasi, haluamatta antaa sitä kenellekään toiselle.
Rakkauden fyysinen puoli ja vuorovaikutus ovat se osa, mitä sielu tarvitsee vahvistamaan elämäsi jonkun kumppanina. Reaktio mikä sinulla on ollessanne toisten kanssa, osoittaa, että rakastajaasi koskevissa päätöksissä mukaudut muiden mielipiteisiin. Pääsi, egosi, ei halua, että toiset tuomitsevat sinut, silloin kun tunnet, etteivät he hyväksy valintojasi. Voit antaa heidän pyörittää elämääsi tai voit olla piittaamatta heistä ja tehdä omat valintasi. Tässä tilanteessa ei ole oikeaa tai väärää – vain sinun kykysi tehdä valintoja. Mene tunteidesi mukaan – älä sen, mitä muut ajattelevat.
Kysymys:
Mestarit, mitä minun pitäisi tehdä, jotta löytäisin tarkoitukseni elämässä? Nykyinen ammattini arvostetaan korkealle yhteiskunnassamme ja siitä saa hyvät tulot, mutta en voi (tai edes halua) tehdä sitä enää. Olen ollut sairauslomalla yli neljä vuotta ja nyt olen määräaikaisella sairauseläkkeellä 31.12.2014 saakka. Minulla ei ole työpaikkaa, mihin voin palata. Mikä on siis paras tapa löytää työpaikka, jotta voisin elää yltäkylläisesti ja heijastaa tuota hyvinvointia ja jumalaista rakkautta kaikille muille ympärilläni? –Minna, Suomi
Vastaus:
Teet fantastista työtä elämän välttelemisessä. Sinulla on ollut neljä vuotta aikaa kääntyä sisäänpäin katsomaan, mikä resonoi sielusi kanssa, ja sen sijaan olet suurimman osan ajasta säälinyt itseäsi, "voi minua raukkaa". Syleilet negatiivisuutta ja epäonnistumista. Pyyhi pöytäsi puhtaaksi, ikään kuin et olisi koskaan ollutkaan töissä.
Koska sairauseläkkeesi on loppumassa, on päätetty, että olet sopiva palaamaan jonkin tyyppiseen työhön – sinä päätät, mitä se on. Tarkoituksesi elämässä on saada selvää itsestäsi sieluna ja käyttää sisäisiä voimia ja kykyjä upean elämän saamiseen.
Etsi, mikä kiinnostaa sinua. Etsi, mikä tuntuu hyvältä sinusta. Olet hyvin älykäs ihminen, mutta istut kädet ristissä ja odotat maailman tulevan luoksesi kertomaan, mitä teet. Ei homma toimi niin. Jokaisella sielulla on valinnanvapaus. Valaistuminen tulee päätösten tekemisestä ja vastuun ottamisesta noiden valintojen seuraamuksista.
Siirrä sivuun pelot ja epäilykset, joita tulee uskaltautumisesta uuteen suuntaan. Muista, että aloitat alusta, joten ei ole historiaa, mikä täytyy käsitellä. Älä odota vuoden loppuun saakka – tutki nyt, mitä mahdollisuuksia sinulla on. Osaat käsitellä helposti ihmisiä. Vaikka olet joutunut kauas siitä, aloita se keskeisenä teemanasi. On monen tyyppisiä ammatteja, jotka antavat sinulle tyydytystä. Jos panostat aikaasi ja nerokkuuttasi, jaat taitojasi ja rakkauttasi toisten kanssa.
Kysymys:
Mestarit, minun on vaikea voittaa tiettyjä elämän haasteita, erityisesti silloin kun ne koskevat toisten tunnetilaa. Esimerkiksi minun on suhteissani täytynyt käsitellä universaalia rakkautta ja haastetta pysyä sitoutuneena yhteen olentoon, samalla yrittäen, ettei hän tunne oloaan "vähemmän tärkeäksi" – paremman sanan puutteessa – mikä minulta menee ohi? Minusta tuntuu, että vaikka valitsisin mitä tahansa sanoja, se loukkaa. Välitän kaikista tasapuolisesti ja haluan auttaa kaikkia kanssasieluja tämän matkan läpi – tunnen, että minua vedetään moneen suuntaan. –Jerry, USA Vastaus:
Asetat itsesi ylimmäiseksi tuomariksi siinä, mitä kuvittelet toisten ihmisten ajattelevan, silloin kun on mahdotonta olla heidän kehossaan tietääkseen, mitä he tuntevat. Tunteet ovat hyvin henkilökohtaisia aistimuksia, joita voidaan generoida vain yksilön sisältä. Tarkkailemalla voit ehkä saada tunteen, miten toinen reagoi johonkin tilanteeseen, mutta et voi sanoa varmasti, onko johtopäätöksesi oikea.
Jokainen ihminen kontrolloi sitä, miten ja miksi hän rakastaa toisia. Jonkun rakastaminen ehdottomasti ei vaikuta siihen, mitä tuo ihminen tuntee sinusta tai palauttaa sinulle. Jotkut ihmiset ovat kyvyttömiä ymmärtämään, mitä rakkaus on. Voit lähettää heille tukuttain ehdotonta rakkautta ja he voivat loukkaantua, koska et kehunut heidän uutta asuaan.
Älä yritä ottaa itsellesi ympärilläsi olevien tunnereaktioita. Älä tunne vastuuta siitä, miten toiset tulkitsevat rakastavaa vuorovaikutustasi. Ole vain oma itsesi. Tee, mitä haluaisit tehtävän itsellesi. Et voi koskaan tietää, milloin sanasi tulkitaan väärin. Jotkut ihmiset kukoistavat negatiivisissa energioissa ja näkevät vain sen, mitä heille tulee negatiivisena tai tuhoavana – et voi muuttaa heidän tulkintaansa asiasta tai vaikuttaa siihen.
Jokainen sielu on omalla matkallaan. Et voi ottaa yhtään askelta tai tehdä yhtään päätöstä kenenkään toisen puolesta. Et voi ohjelmoida sitä, miten toiset reagoivat johonkin tilanteeseen. Lakkaa yrittämästä ohjata ympärilläsi olevia. Heillä on oppitunteja, joita he päättivät kokea, ja asioita tapahtuu heille tuon valintansa perusteella. Luovu kontrollointitarpeestasi.
-----------
Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.
Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.
* * * Avaimet ovat sisällä - pyritään löytämään kultainen ovi ja avataan se * * *